AskTurka.Com

NazarLa iLgiLi Mesajlar & En G├╝zel NazarLa iLgiLi Mesajlar

NazarLa iLgiLi Mesajlar : cenab-─▒ hakk ├╝mmetimden yetmi┼čbin ki┼čiyi hesaps─▒zca cennete koyaca─č─▒n─▒ vaadetmi┼čtir ki bunlar nazarl─▒k gibi ┼čeylere kesinlikle inanmayan kimselerdir
buhari

Nazar = G├Âz De─čmesi

4011 – ibnu Abbas rad─▒yallahu anh├╝ma anlat─▒yor: “Res├╗lullah aleyhissal├ótu vessel├óm buyurdular ki: “G├Âz de─čmesi hakt─▒r. E─čer kaderi (delip) ge├žecek bir ┼čey olsayd─▒, bu, g├Âz de─čmesi olurdu. Y─▒kanman─▒z taleb edilirse y─▒kan─▒verin.”

M├╝slim, Selam 42, (2188); Tirmizi, T─▒bb 19, (2063).

Tirmizi’de “G├Âz de─čmesi hakt─▒r” ibaresi yoktur.

4012 – Sahiheyn ve Ebu Davud’da Ebu H├╝reyre rad─▒yallahu anh’tan: “Res├╗lullah aleyhissal├ótu vessel├óm’─▒n: “G├Âz de─čmesi hakt─▒r” dedi─či rivayet edilmi┼čtir.

Buhari d─▒┼č─▒ndaki rivayetlerde: “D├Âvme yapmay─▒ da yasaklad─▒” ziyadesi vard─▒r.

Buhari, T─▒bb 36, Libas 86; M├╝slim, Selam 41, (2187); Ebu Davud, T─▒bb 15, (3879).

4013 – Hz. Ai┼če rad─▒yallahu anha anlat─▒yor: “G├Âz├╝ de─čene (ain) abdest almas─▒ emredilir, onun abdest suyu al─▒n─▒r, bununla g├Âz de─čmesine u─črayan (main) y─▒kan─▒rd─▒.”

Ebu Davud, T─▒bb 15, (3880).

4014 – Muhammed ─░bnu Ebi ├ťmame ─░bni Sehl ─░bni Hanif, babas─▒ndan ┼čunlar─▒ i┼čitti─čini anlatm─▒┼čt─▒r: “Babam Sehl rad─▒yallahu anh (Cuhfe yak─▒nlar─▒ndaki) Harr├ór nam mevkide y─▒kand─▒. ├ťzerindeki c├╝bbeyi ├ž─▒kard─▒. Bu s─▒rada Amir ─░bnu Rebi’a ona bak─▒yordu. Sehl, bembeyaz bir tene, g├╝zel g├Âr├╝n├╝┼čl├╝ bir cilde sahipti. Amir: “Ne bug├╝nk├╝ bir manzaray─▒, ne de b├Âylesine ancak ├žad─▒ra ├žekilmi┼č b├ókirede bulunabilen bir cildi hi├ž g├Ârmedim” dedi. Sehl daha orada iken hummaya yakaland─▒ ve rahats─▒zl─▒─č─▒ ┼čiddet peyda etti (ve yere y─▒k─▒ld─▒). Durum Res├╗lullah aleyhissal├ótu vessel├óm’a haber verildi ve: “Ba┼č─▒n─▒ kald─▒rm─▒yor” dendi. Halbuki Sehl orduya kaydedilmi┼čti. “Ya Res├╗lullah o, sizinle gelemez Vallahi ba┼č─▒n─▒ bile kald─▒ram─▒yor!” dediler. Aleyhissalatu vesselam: “Onunla ilgili olarak herhangi bir kimseyi ittiham ediyor musunuz?” diye sordu. “Amir ─░bnu Rebi’a var” dediler. Res├╗lullah, onu ├ža─č─▒rt─▒p kendisine k─▒zd─▒ ve: “Sizden biri niye karde┼čini ├Âld├╝r├╝yor? Niye bir “B├órekallah!” demedin? Onun i├žin abdest al!” buyurdu. Bunun ├╝zerine Amir y├╝z├╝n├╝, ellerini, kollar─▒n─▒, dizlerini ve ayaklar─▒n─▒n etraf─▒n─▒ ve iz├ór─▒n─▒n i├žini bir kaba y─▒kad─▒. Sonra, bir adam bu suyu onun (Sehl’in) ├╝zerine arkas─▒ndan d├Âkt├╝; derken o ├ón─▒nda iyile┼čti.”

Halk aras─▒nda olduk├ža g├╝├žl├╝ bir inan─▒┼č olan nazar de─čmesi olay─▒n─▒n bo┼č bir inan─▒┼č olmad─▒─č─▒ ve bilimsel ├žal─▒┼čmalar alan─▒na al─▒narak etkileri ve neticeleri d├╝nyan─▒n bir├žok ├╝lkesinde de─čerlendirilmektedir. Nazar de─čmesine ili┼čkin d├╝┼č├╝nce ├žok eski ve derindir. Nazar─▒n bazen s├Âylenen bir s├Âzden, bazen derinden bir bak─▒┼čtan, bazen de iyi olmayan d├╝┼č├╝nceden kaynakland─▒─č─▒n─▒ biliyoruz. Bu nedenle kendimizi nazara kar┼č─▒ korumak amac─▒yla baz─▒ y├Ântemlere ba┼čvururuz.

KEM G├ľZ

Kem g├Âz kavram─▒ iki b├Âl├╝mde incelenir. Birincisi, ┼čiddetli ve tesirli, di─čeri ise belirsiz bir bak─▒┼č anlam─▒ndad─▒r. Biri k├Ât├╝ d├╝┼č├╝nceleri ve istekleri nakleden bir ara├ž gibidir; di─čeri ise g├Âz├╝n sahibi olan insanda varolan tehlikeli bir enerjinin kayna─č─▒ndan kendi istekleri do─črultusunda ├ž─▒kan u─čursuz bak─▒┼č olarak de─čerlendirilir. Bu bak─▒┼ča bir de s├Âz unsuru kar─▒┼čacak olursa o zaman tehlike daha da b├╝y├╝k olur.

RUHSAL TES─░R

Prof. Dr. S├╝heyl ├ťnver, nazar hakk─▒ndaki bir yaz─▒s─▒nda ┼č├Âyle demektedir: “Bug├╝n nazar de─čmesinin ruhsal mekanizmas─▒n─▒n v├╝cudumuzdaki atom enerjisine d├Ân├╝┼čmesiyle ilgili olaca─č─▒n─▒ bilmemiz gerekiyor. Bizde bir ruhsal tesir oldu─čuna g├Âre v├╝cudumuzdaki baz─▒ maddelerin enerjiye d├Ân├╝┼čmesi elbette ki m├╝mk├╝nd├╝r. Fikirlerimizin birg├╝n yeni atom enerjisinin ke┼čifleriyle ispatlanaca─č─▒ inkar edilemez bir ger├žektir. ─░nsan bir maddedir ve onun da ruh diyece─čimiz bir enerjisi vard─▒r.

MAV─░ BONCUK

Nazar─▒n etkisine en etkili savunma mavi boncuktur. Mavi renk, ├ža─člardan beri korunma prensibini temsil eder. O g├Â─č├╝n rengidir. Rivayete g├Âre Cengiz Han, babas─▒n─▒n mavi barda─č─▒ndan su i├žerdi. Y├╝ksek mahkeme ba┼čkanl─▒─č─▒na verdi─či emirde halk─▒n taksim ve mahkeme kararlar─▒ mavi deftere (Koko Debder) yaz─▒ls─▒n, yasan─▒n esaslar─▒ ise ak ka─č─▒da mavi kalemle yaz─▒larak nesilden nesile ge├žsin emrini verdi─či s├Âylenir.

Sel├žuklular, t├╝rbe ve medreselerini mavi ├žiniyle yapmaya ├Âzen g├Âstermi┼čler, g├Âk medreseler bir├žok ilin s├╝sleri olarak bizlere kalm─▒┼čt─▒r. Sel├žuklular mavi ├žininin koruyucu g├╝c├╝n├╝ genellikle Ayet-el K├╝rs├╝yle takviye etmi┼člerdir. Bug├╝n ise “ma┼čallah” yaz─▒s─▒ geni┼č ├Âl├ž├╝de bu ama├žla kullan─▒lmaktad─▒r.

D├ť┼×├ťNCEN─░N ┼×EK─░LLENMES─░

D├╝┼č├╝nce ├Âzel ┼čekillere b├╝r├╝nm├╝┼č olan maddeden meydana gelmi┼čtir. Bu ┼čekiller ger├žekten canl─▒d─▒r, hassas ve durug├Âr├╝ yetene─či ta┼č─▒yan ki┼čiler taraf─▒ndan g├Âr├╝lebilirler. D├╝┼č├╝nce ┼čekilleri konusu uzaktan tesir ve telkin konusunun teknik temelini olu┼čturur. Nazar konusunda da s├Âylenen s├Âz├╝n ya da d├╝┼č├╝ncenin ┼čekil almas─▒ s├Âz konusudur. Bu olguda a┼č─▒r─▒ be─čenme, k─▒skan├žl─▒k, a┼č─▒r─▒ heyecansal bir duygu, ├žekememezlik gibi durumlar s├Âz konusuysa, elementlerinde etkisiyle d├╝┼č├╝n├╝len ┼čey daha etkili olarak hedefe ula┼čm─▒┼č olur. Sonu├ž olarak da nazar dedi─čimiz olay ger├žekle┼čir.

BİLİMSEL AÇIDAN NAZAR

V├╝cuttaki baz─▒ enerjilerin yay─▒ld─▒─č─▒na ve baz─▒ etkilerin bulundu─čuna ili┼čkin parapsikolojik kan─▒tlar vard─▒r. Nazar olay─▒n─▒ da bu konuyla ba─čda┼čt─▒rmak gerekir. Kirlian tekni─čiyle yap─▒lan incelemeler, v├╝cutta de─či┼čen biyokimyasal hassasiyetleri ve y├╝ksek iletme ├Âzeli─či ile ─▒┼č─▒ldamalar─▒ g├Âstermektedir. Prof. Dr. sitkovsky; ‘Nazar─▒n mistizmle hi├žbir ilgisi yoktur. Bir insan d├╝┼č├╝nd├╝─č├╝ zaman enerji yayar; bu enerji baz─▒ ki┼čilerde daha g├╝├žl├╝d├╝r. Bu fiziksel ve fizyolojik bir ger├žektir’ demi┼čtir.

Etiketler:

Yorumlar

Hen├╝z yorum yap─▒lmam─▒┼č.